Online marketing helpt je om beter gevonden te worden op het internet. In een tijd waar iedereen onbeperkt toegang heeft tot het internet is het erg belangrijk voor bedrijven om online vindbaar te zijn. Online marketing is hierbij niet meer weg te denken. Marketing kan op veel manieren toegepast worden, het is een heel breed begrip. Je kunt landelijke maar ook lokale marketing toepassen. Waarom zou een bedrijf dan voor lokale marketing kiezen?
Lokale online marketing
In tegenstelling tot landelijke marketing kun je met lokale marketing een gerichte boodschap aan de juiste persoon communiceren. Bij landelijke marketing blijft de boodschap namelijk heel algemeen. Lokale online marketing zorgt ervoor dat je beter gevonden wordt in jouw regio of stad. Een lokaal bedrijf heeft minder concurrentie dan een bedrijf dat landelijk opereert. Hoe minder concurrentie, hoe meer kans jij hebt dat klanten naar jou toe komen.
Lokale zoekmachine optimalisatie
Om online goed gevonden te worden is lokale zoekmachine optimalisatie de juiste oplossing. Lokale zoekmachine optimalisatie wordt ook wel SEO (Search Engine Optimalisation) genoemd. SEO heeft als doel om zoveel mogelijk bezoekers naar jouw website te krijgen doormiddel van de bekendste zoekmachines. Dit doen bedrijven vooral door de toppositie te halen in bepaalde zoekresultaten. Door een hogere positie in de zoekresultaten zal iemand eerder op jouw website gaan kijken.
Lokaal adverteren
Het adverteren in zoekmachines heet ook wel SEA (Search Engine Advertising). Lokaal online adverteren is vooral geschikt als snel in korte tijd gevonden wilt worden. Deze advertentievorm kan ook voor de lange termijn ingezet worden. Met online adverteren bepaal jezelf op welke zoektermen je gevonden wordt. Op Google kun je op woonplaats adverteren. Dit is dus erg relevant voor bedrijven die lokale online marketing willen inzetten om hun vindbaarheid te vergroten.